جغد

جغد

همگان را برای مدتی و برخی را برای همیشه می توان فریفت اما همگان را برای همیشه هرگز
جغد

جغد

همگان را برای مدتی و برخی را برای همیشه می توان فریفت اما همگان را برای همیشه هرگز

آش

در کنار خیابان دو رستوران وجود دارد که آش می فروشند . بازار هر دو رستوران خوب است و مشتریان زیادی دارند . با این حال هر روز درآمد یکی از رستوران ها از دیگری بیشتر است .

روزی به این سالن پذیرایی رفتم و پیشخدمت با خنده از من استقبال کرده و یک کاسه آش برایم آماده کرد. با احترام از من پرسید: تخم مرغ می خواهید؟ من جواب مثبت دادم و خواسته ام اجابت شد .

وقتی که آش خوشمزه را می خوردم ، به اطراف نگاه می کردم. مشتریان زیادی به رستوران آمده بودند و پیشخدمت همچنان از آنها می پرسید که تخم مرغ می خواهند یا نه. بعضی ها جواب مثبت می دادند و بعضی جواب منفی.

روز دیگر، وارد رستوران کناری شدم. پیشخدمت آنجا به گرمی از من پذیرائی کرد و با خنده از من پرسید: شما یک تخم مرغ میل دارید یا دو عدد ؟

من گفتم که فقط یکی کافی است .

مشتریان دیگر آمدند و پیشخدمت همین سوأل را از آنان کرد . مشتریانی که تخم مرغ دوست داشتند درخواست دو تخم مرغ می کردند و تقریباً هیچ کس جواب منفی نمی داد .

از آن موقع متوجه شدم که چرا درآمد این رستوران از همتای خود بیشتر است .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد